Er hangt een vreemde lucht om ons heen.

22 mei 2023 - Árta, Griekenland

19 mei 2023
Amfilochia- Arta       53 km
Het weer: zonnig, mooie blauwe lucht  26 graden
We overnachten in hotel Marathia. Dat had heel wat voeten in de aarde. De server van booking.com deed het niet, dus gemaild naar de website van het hotel. Geen reactie. Toen vanmorgen gebeld, ai..praat alleen Grieks. Ja, dat heb je hier veel. Geen engels hoor.
Toen de dame van de receptie maar laten bellen. En het was prima. Dat was wel heel fijn, want dit hotel heeft een kuurbad/ warmwaterbron. Dat is wel eens goed voor onze spieren!
Fietsen moeten vannacht gewoon buiten op de parkeerplaats.

Lieve allemaal.
Vandaag fietsen we weer verder over weg 5.
Het gaat eerst een stukje omhoog, waardoor we prachtig uitzicht hebben over de Ambrasische golf. De weg is vrij rustig in vergelijking met gisteren. Of we wennen eraan.....
We heuvelen wat op en neer, de zon schijnt, drinken onze dagelijkse griekse koffie met water, en na een aantal uren komen we aan in Arta. Een mooie, oude historische stad. Hier moeten we even zoeken naar het hotel, dat is 5 km verderop richting de bergen. Zo mooi! Het hotel ligt heerlijk rustig, je hoort alleen vogels.
Het is wel moeilijk praten met de eigenaar. Met google translate lukt het een beetje.
We willen in dat thermenbad, nou dat duurde even voordat we elkaar begrepen. Het bad moet kennelijk 6 uur opwarmen, dan kunnen we erin. Daarna mogen we eten. Nee, niet in het hotel. Die service is er volgens de site wel, maar in het echt dus niet. Dat moet in het dorp verderop.
Veel hotels hier zijn wel open, maar een beetje half. Er zijn ook nog weinig gasten.
Jammer, het is hier zo mooi! Maar niet zo toeristisch...heel af en toe zien we wel een camper voorbij gaan , maar ook dat is sporadisch.
We hebben een prachtige kamer met balkon en kijken uit in de tuin, een en al rust. Helemaal zen worden we ervan.
We doen ons wasje, maken onze blog en wachten tot het 19.00 wordt, want dan...kunnen we in bad! Het is overigens geen gewoon bad, maar een zwavel bad. Hier zit een bron. Dus wij gaan in de bubbels met zwavel, wat zal dat stinken! En inderdaad hing er die avond wel een luchtje om ons heen.