Verdwalen 2.0

22-05- 2023 :Sivota- Paxos    65 km   23 op de fiets, 42 op de ferry
Hoogtemeters langs de kust 465
Ferrie  Ougomenitsa- Corfu- Paxos
We overnachten  appartement  baronnessa
Het weer is half bewokt/ zonnig en 26 graden.
Je kunt merken dat het wat warmer wordt. Er bloeien hier meer bloemen dan op de heenweg. De bougainville bloeit hier prachtig en de oleanders beginnen uit te komen. Zo mooi!
De fietsen staan vannacht buiten tegen het muurtje.

Lieve allemaal,
Soms is het maar goed, dat je smorgens niet weet hoe de dag eruit zal zien . Onze laatste fietsdag is gepland voor vandaag dus......
Vanmorgen eten we een broodje bij de bakker en fietsen onze laatste heuvel op naar Igoumenitsa.
In de haven is het even zoeken naar het juiste loket. Er staan er 6 op een rijtje, en als wij vragen om een ticket naar Corfu, dan worden we steeds naar een ander loket gestuurd en er ontstaat bij ons wat verwarring.
Eindelijk dan toch 2 tickets naar Corfu kunnen kopen, het enige dat niet klopt is het tijdstip en de prijs. Maar ja , Griekenland he. Hier is steeds alles anders....Het schip ligt klaar, dus instappen maar.
Het is mooi, helder weer. Mooi om te zien hoe we de haven uitvaren. 5 weken geleden was het hier grijs en miezerig. Toen zagen we alles vaag.
Op een gegeven moment zie ik een boot aankomen met de naam Theodora. Dat is vreemd, op internet stond nl dat die naar Corfu ging, maar ja, wij waren al onderweg, er ging geen belletje rinkelen.
Wat later beginnen we het toch wel vreemd te vinden, het lijkt of het schip een andere route neemt. Navigatie aan en wat blijkt? We varen naar Paxos, een eiland onder Corfu. Hoe kan dat nou?
We liggen in een deuk, en ik bekijk mijn ticket eens goed. Inderdaad, er staat op: Paxos. Nooit gezien!
Tja, we varen gewoon door, geen keus en het is onveranderd prachtig om ons heen. Mooie blauwe zee, mooi zonnetje. We zitten heerlijk aan dek met een koffietje erbij.We appen nog wel even naar onze slaapplek op Corfu dat we niet komen, dat gaat echt niet meer lukken. Verder zien we het dan wel weer. The greek way of life. We leren het al aardig!
Paxos is een schitterend eiland.Het Griekse eilandje is 3,5 kilometer breed en 10 kilometer lang. Langs de kust liggen heel veel kleine baaitjes, soms alleen per boot bereikbaar. Er staan veel olijfbomen en cypressen..

Het water is kraakhelder. Als je even kijkt, zie je kleine waterschildpadjes zwemmen, en ook vrij grote vissen. De haven ligt vol met zeiljachten. Eromheen tallozen terassen en winkeltjes. Het doet heel vakantie achtig aan.
We fietsen langs de haven op zoek naar een onderkomen voor vannacht. En al heel snel vinden we een leuk appartementje met een mooi terras met uitzicht op de tuin met olijfbomen.
Smiddags halen we eerst tickets voor de goede boot naar Corfu...haha...drinken we een wijntje in de haven, wandelen door smalle steegjes, bezoeken de supermarkt en koken eten.
De prijzen hier zijn torenhoog. Dat zijn we niet meer gewend!
Savonds drinken we  nog een drankje in een barretje met uitzicht op zee, het is adembenemend mooi. Zo onverwacht toch een hele mooie dag!

Liefs, Gerrit en Maureen

1. Hennie:
    25 mei 2023
    Hahaha wat een leuk verhaal…. Echt wat voor jullie 😜 maar wel heerlijk dat je onverwachts zo genoten hebt van Paxos! Leuk eens een keertje niet zoals gepland ……
    Luefs Tijmen en Hennie
  2. Evert-Jan en Ans:
    25 mei 2023
    Oh oh, jullie houden van verdwalen, maar dan kom je wel op onverwachte mooie plekken.
    Het is vakantie, mooi weer, wat maakt het uit.
  3. Jan en Gerrie:
    25 mei 2023
    Dat was toch een extraatje. Mooi meegenomen.Groetjes Jan en Gerrie op Terschelling
  4. Herman en Ge Bijtelaar:
    25 mei 2023
    Nog een leuke toegift zo aanheft eind van de vakantie. Geniet ervan.
    En nu een goede reis naar huis.
  5. Ria Rietveld:
    25 mei 2023
    Prachtige tocht op de boot altijd leuk. Mag je nog een keertje:) wel je vliegticket straks checken ...