We zijn begonnen

18 april 2023 - Corfu, Griekenland

Di 18 en wo 19 April
Overnachting: Di 18 april hotel Bretagne in Corfu stad, Wo 19 april tot Vr 21 april Villa Tasos in Archavari.

Afgelopen dinsdag zijn we door Dick en Anja naar het vliegveld van Keulen gebracht😘. We waren mooi op tijd, dus hebben nog even gezellig gelunched met zijn allen. Het inchecken was iets minder eenvoudig dan we dachten.
Na een uur pas door alle controles heen op
het vliegveld🙈 Zij bij de balie, vonden dat we te veel bagage hadden. We hadden 20 kilo pp geboekt. Wij zaten daar onder qua kilo's, dus oke dachten wij. Nee nee zeiden zei. 20 kg per stuk. We hadden 6 tassen....Pffffff....wij alles in de grootste tassen gepropt, maar ja  hielden nog altijd 2 tassen over. Dus bijbetalen🤨 vaag hoor. Staat op de site. Je kan 3 stuks bagage  van 20 kg bij boeken. Vorig jaar ging dat helemaal goed. Nu konden ze echt geen extra bagagelabel bij printen als je niet eerst 35 Euro bij betaald. Een fietstas als handbage mocht dan wel weer, maar ergens tussen de kleding zat ook een multi tool. En dat komt dan weer niet door de controle Kortom €72,- bij betaald. Dat wordt dus creatief inpakken voor de terugweg. ik ben zelf ook wel benieuwd how we dat gaan oplossen.
Na een uur vertraging  toch aangekomen op Corfu met alle bagage. 😅
Ons hotel voor die nacht lag op 600 meter van het vliegveld, mooi makkelijk...dachten we , daar dachten we later toch wel anders over, toen we al die tassen mee moesten sjouwen. Voor zo'n stukje neem je nl. geen taxi. De man achter de balie had wel met ons te doen, hij hielp de tassen keurig naar onze kamer brengen!
Toen dat allemaal gedaan was, liepen we naar de haven, lekker eten en griekse wijn..dat deed ons goed!

Wo 19 april : na het ontbijt vertrokken we naar het busstation.We leken wel Jet en Jul, weer 600 meter sjouwen met die tassen. Weer geen taxi genomen. Pff, sportschool is er niks bij. We moesten nog 1, 5 uur reizen om in het dorp Acharavi te komen, daar woont nl. de fietsenmaker waar we de e-bikes gehuurd hebben. Die bus is een belevenis op zich. Voor 3,50 reizen we dat hele stuk. Op de bus zijn 1 chauffeur en 2 conducteurs, de 1 voorin en de ander achterin. Ze houden iedereen in de gaten, verdelen zitplekken en helpen met de bagage.
De bus is propvol mensen, gelukkig hebben wij een zitplek. Heerlijk om naar buiten te kijken en de omgeving te zien! De omgeving is prachtig! Wel erg hoog hier en daar, en de bus moet over smalle weggetjes. Maar als iedereen die in de dopjes woont zn auto goed parkeert kan de bus er precies langs. Alles ging goed en zo rond de middag waren we op de plek van bestemming. Bij de ingang van het appartementengebouw hing een briefje met een welkom, we mochten doorlopen naar boven, we kregen de Top roof, de bovenverdieping dus met dakterras! Wat een warm welkom!
Smiddags gingen we de fietsen halen bij Stamatis van S bikes. Ook hier werden we verwacht en hij heeft ons verrassend goed geholpen. De fietsen stonden al klaar, hij hielp wat dragers voor de tassen vastmaken, nog nieuwe pedalen op de fiets, allerlei materialen voor onderweg, en mooie fietsroutes voor op het eiland  kregen we ook mee en een heerlijke bak koffie! Dus..als je ooit naar Corfu gaat, huur daar een fiets👌prima service en superaardige mensen!

Το απόγευμα πήγαμε να πάρουμε τα ποδήλατα από τον Σταμάτη από την S bikes.  Και εδώ μας περίμεναν και μας βοήθησε εκπληκτικά.  Τα ποδήλατα ήταν έτοιμα, βοήθησε να κολλήσουν μερικές θήκες για τις τσάντες, νέα πεντάλ στο ποδήλατο, κάθε είδους υλικά για το δρόμο και όμορφες ποδηλατικές διαδρομές για το νησί  λάβαμε επίσης ένα υπέροχο φλιτζάνι καφέ!  Οπότε.. αν πάτε ποτέ στην Κέρκυρα, νοικιάστε ένα ποδήλατο εκεί 👌 εξαιρετική εξυπηρέτηση και σούπερ ευγενικοί άνθρωποι!

Zo, nu kan onze vakantie beginnen! Alles zoals we hadden bedacht en gepland is gelukt. Morgen een rondje proeffietsen!
We maken er nog een heerlijk dagje van, wandeling langs de zee, aan de overkant zien we bergen van Albanie. Wijntje in een stranttent en een pizza ter afsluiting!

Lieve groet, Gerrit en Maureen

1. Hennie:
    20 april 2023
    Haha jullie maken ook altijd wel wat mee….. fijn dat het nu kan beginnen veeeeeel plezier! En we kijken uit naar nog meer belevenissen van jullie!! Tot horens 😘
  2. Willie:
    20 april 2023
    Een goed begin is het halve werk, heerlijk om te lezen dat er direct weer veel gebeurd, en dit is nog maar het begin.
    Geniet samen van jullie avontuur, ik kijk uit naar jullie volgende bericht
  3. Gerda en Marinus:
    Marinus en Gerda
    Mooi een reis met hobbels,beleven jullie van af begin al van alles.Veel plezier en tot horens
  4. Christien:
    20 april 2023
    Nou dat is al weer een goed begin van jullie reis. Heel veel fietsplezier en ben benieuwd naar jullie avonturen
  5. HansenElly:
    20 april 2023
    Dat hebben jullie in ieder geval gehad. Veel fietsplezier de komende weken!
  6. Henriët:
    20 april 2023
    Nou jullie start is al weer vol belevenissen. Maak er een mooie reis van.
  7. Tineke van der Vinne:
    22 april 2023
    Wat heerlijk om weer van julliebelevenissen mee te mogen genieten!
    Fijne tijd samen! We gaan jullie volgen!
  8. Philip Huising:
    25 april 2023
    Allemachtig wat een onderneming om er te komen maarrrrrr.... nu lekker biken in prachtig land zo te zien veel lol samen!