Gewoon weer lekker fietsweer

6 mei 2023 - Argostólion, Griekenland

Fiscardo- Argostoli   ( Lassi) 55 km
Het weer: hele dag stralende zon, 20 graden. Perfect voor een mooie fietsdag!

Lieve allemaal,
Vanmorgen vertrekken we lekker op tijd.
De bazin van ons appartement geeft ons tot afscheid elk een roos, die ze nog snel uit haar tuin knipt. Zo lief! Wat zijn de mensen hier hartelijk!
Ik maak de roos vast tussen onze snelbinders en hoop maar dat dat  goed gaat, het ziet er in ieder geval gezellig uit, zo'n roos op je bagage!
De eerste 10 km gaan redelijk steil omhoog, pff  dan doet een kop koffie  wonderen. Het is wel een verschil in prijs zeg, betaalden we in Corfu nog 3-4 euro voor 2 kopjes koffie, hier is het 7 euro!
Maar goed, na die klimpartij hadden we dat wel verdiend.
Het weer is heerlijk, de korte broek en t- shirt kunnen weer aan. Zo fijn. We fietsen over een smalle weg  wel asfalt dus goed te fietsen. Het is prachtig, mooie uitzichten op baaitjes  met bootjes en rotsen. Dit is volop genieten!
Bij het dorp Assos kunnen we niet meer gewoon doorfietsen, zo mooi. Bij elke bocht in de weg, willen we even kijken hoe mooi. Assos ligt op een dunne verbinding met een schiereiland aan de gelijknamige baai. Doordat we dus zo hoog fietsen hebben we er prachtig zicht op. Op het schiereiland zien we een oud kasteel liggen.
Een eindje verderop ligt het strand van Myrtos,van bovenaf gezien lijkt het een wit zandstrand, met een prachtige, heldere blauwe zee, zo mooi!
Mooi plekje voor een pauze.
In het gebied waar we doorheen fietsen is in 1953  en 2014 een aardbeving/ aard verschuiving geweest. Dit is op sommige plekken nog goed te zien, grote stenen/ rotsen hebben zich een pad naar beneden gezocht.
In dit gebied lopen en klimmen veel geiten. Ze hebben belletjes om, we horen continue gerinkel en ze springen te pas en te onpas over de weg.
Als we afdalen naar beneden zien we bij een visbedrijf een dolfijn zwemmen, zo bijzonder!
Om in Argostoli te komen moeten we over een oude  stenen brug, heel mooi ook!
Daarna op zoek naar ons appartement, niet zo heel eenvoudig als google maps je precies de verkeerde kant op stuurt! We snappen er niks van, we zouden er moeten zijn, maar we zien niks. Een behulpzame griekse dame probeert ons te helpen, maar zij komt er ook niet uit.
We fietsen nog wat rond, en uiteindelijk bellen we het appartement, spreken een plek af waar we opgehaald worden door de dame van het appartement. Zij rijdt voorop in een autootje, wij erachteraan aan. Achteraf bleek, dat we op 50 m van het appartement gestaan hebben. Het was ons echt niet duidelijk! Maar fijn dat we er weer zijn!
Het uitzicht is zoals gewoonlijk magnifique.
50 meter beneden ons is de zee, we kunnen ook ver kijken, en wie weet...een mooie zonsondergang!
Vanavond willen we gaan eten in een griekse taverna, zin in patatjes en vlees. Dat kunnen we niet zelf maken, we wisselen het koken een beetje af. Veel meer dan pasta en rijst met een bijbehorend sausje lukt niet met 2 kookplaatjes.
En de griekse gerechten zijn heerlijk!

Liefs, Gerrit en Maureen

1. Henk en IJmie:
    6 mei 2023
    Klinkt allemaal heel mooi, fijn dat het droog is , geniet van het etentje
  2. Hennie:
    7 mei 2023
    Wat een mooie foto van die geitjes met de blauwe zee!!!
    Fijn dat het weer mooi fietsweer is!
    Was het eten lekker?