Peleponesos

9 mei 2023 - Amaliada, Griekenland

7-05-2023
Poros- Kyllini- ( ferry 40 km)  Amaliada   38 km
Het weer: voelt als zomer. 25 graden, voor ons echt al warm! Goed smeren met zonnebrandcreme en petje/ hoedje op.
Savonds op terras in een zomerjurk. Wat een zaligheid!
Overnachten: High Tech appartments

Lieve allemaal,
Vanmorgen vertrokken met de ferry naar Kyllini . Nou ja , voor een ferry is ie supergroot! Het lijkt wel een cruiseschip. Het is heerlijk weer, en we kunnen achter op het dek zitten. Koffie en een koekje erbij, lekker hoor!
Langzaam zien we Kefalonia LP in de verte verdwijnen. De eilanden waren erg leuk, en heerlijk rustig in deze tijd van het jaar. In Poros was het ons zelfs te rustig.
Leuke badplaats, maar geen mens te bekennen.
Aan de overkant aangekomen loopt de route naar onze overnachtingsplek vrij vlak, en loopt door boerenland. We zien veel landbouw, en het enige vee wat er loopt, zijn schapen. Gerrit zegt: Net Lelystad- Almere. Het valt ons op, dat de verkeers/ plaatsnaamborden allemaal in het grieks geschreven zijn. Dat was op de eilanden ook zo, alleen stond daar de naam in "normale" letters eronder. Hier kunnen we echt geen jus van maken, dat wordt nog wat!
Zo rond een uur of 14.00 slaan we even af naar een dorpje om te lunchen.
Bij een klein cafeetje, stoppen we . Tja, en dan krijgen we de serveerster, leuk mens maar praat maar een paar woorden engels- verder grieks.
We bestellen maar zo'n beetje wat zij zegt en wachten af. Uiteindelijk heerlijk gelunched met gevulde tomaat en paprika met rijst voor jawel, 7.50! Dat is nog eens een leuke prijs.
Hierna fietsen we door naar ons appartement in het stadje Amaliada. Ook nu weer mooi appartement
Savonds lopen we nog even het stadje in, zitten een poos op het terras, zo heerlijk dat kan gewoon in je zomerjurk!
Hier is het echt wel anders dan op de eilanden, praatte daar iedereen bijna engels, hier is dat niet zo. We zitten echt tussen de griekse bevolking. Het is ook tijd, dat we weer wat aan ons grieks gaan doen. Daar is de afgelopen week niks van gekomen, omdat we steeds in het engels aangesproken werden. Dat zal nu wel veranderen. We doen ons best.
We leren wel een engels woord: Klootspins. Hahaha je schrijft natuurlijk clothespins! Dat zijn wasknijpers. Die hebben we nodig, omdat we hier een wasmachine hebben! Na 3 weken hebben onze kleren wel een wasje nodig! We wassen het hoognodige dagelijks even met de hand, maar nu kan alles even goed. Dus het wasmiddel wat ik overhad, gaf ik aan de engelse buurvrouw in ruil voor de klootspins.
We hebben al wel gezien, dat we Athene ws niet gaan halen. Dat is nog best een heel eind...en er is onderweg nog zoveel moois te zien. Daar willen we ook niet aan voorbij gaan. Dus we zien het wel!
Morgen gaan we in ieder geval verder naar Olympia. We hebben er zin in!

Liefs, Gerrit en Maureen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en Gerrie:
    9 mei 2023
    Hallo wat een heerlijk weer .Ben er jaloers op. Nog niet gehoord hoe de fietsen bevallen .Dat wordt afkicken straks.Maar je kunt ook een week verlengen. Veel plezier. Jan en Gerrie
  2. Ria Rietveld:
    9 mei 2023
    Mooi zo met het weer en lekker eten. Hier is het even prut, nattig. Prachtig om jullie belevenissen te lezen.
  3. Rian:
    10 mei 2023
    Lekker hoor, ik ben er jaloers op. Misschien kan ik dit ook nog eens doen. Helemaal gaaf. Xx
  4. Hilda en diana:
    10 mei 2023
    Hey gerrit en maureen, wat heerlijk om te lezen.
    Alles was natuurlijk in de ongewenste mail gekomen. Dus nu een inhaalslag aan het maken!
    Geniet van jullie avonturen! Liefs hilda en diana
  5. Anja en Dick:
    11 mei 2023
    Leuk om te lezen hoe jullie al die terrasjes bezoeken 😁terwijl je daar dan zit kun je ook je Grieks woordenboek gebruiken om de woorden te leren toch? Geniet ervan daar 🌞🌞🚵🚵‍♀️