Sunday morning walk

23 april 2023 - Palaiokastritsa, Griekenland

22/ 23-04:Acharavi- Palaiokasyritsa  26 km

Het weer: zonnig, 19 graden

Lieve allemaal,

Vandaag waren we er vroeg uit, tassen gepakt, want nu moest alles mee. Daar moeten we weer even in komen , wat stop je waar en wat is handig. Daar komt vanzelf systeem in,maar nu even nog niet. De tassen hebben we dan ook wel 3x in en uitgepakt, want er was steeds van alles kwijt. Appartement aan kant, en we konden vertrekken. Nog even langs de fietsenmaker, doei gezegd. Tot over 6 weken!

Dat was toch wel wennen weer met al die tassen achterop. Elk 20 kilo, oeff. Zelfs met de e- bike ging dat niet vanzelf.

Werkelijk alles gaat op en neer, geen vlak stuk te bekennen. De omgeving was onveranderd mooi, zulke mooie uitzichten!

Na een uurtje hielden we een koffiestop in een klein cafeetje langs de weg. Even een welkome pauze. Daarna fietste het een stuk beter!

Rond de middag kwamen we in Palaiokasyritsa aan. Nog steeds heuvels, maar dat uitzicht was werkelijk fenomenaal. Je denkt dat je dit alleen in een film ziet, maar het is dus echt zo. Kan het nog mooier? Wij denken van niet.

Maar dan moeten we ons appartement zoeken. Op de heuvel...helaas voor ons had de heuvel een soort afslag naar boven. Heuvel op heuvel zeg maar, te laat in de gaten dus. Daar stonden we dan stil met de fiets. Zelfs in de turbo wilde ie niet naar boven. Tjongejonge, zo steil.

We zweten peentjes en toen we boven waren, zagen we het appartement niet! Ervoorbij ...dus weer terug. Wat waren we blij dat we er waren!

Smiddags geluierd aan het zwembad, en genoten van het mooie uitzicht. Het keukentje nodigde uit tot koken, dus nog 1x de heuvel af voor de boodschappen. Lopend dit keer!

We blijven hier tot maandag.

Zondagochtend fit weer wakker en een heerlijke wandeling gemaakt naar het kerkje op een heuvel. Denk aan de film Mama Mia, ongeveer zo een kerkje was het.

Voor de gelegenheid gekleed, jurkje aan, hoedje op. A sunday morning walk. Dit was genieten, zon , mooie omgeving, alles bloeit hier.

Het kerkje is een oud klooster en eén van de belangrijkste bezienswaardigheden van Paleokastritsa.

Het is het mannenklooster van Paleokastritsa, ook wel bekend als het Theotokos klooster, dat stamt uit het jaar 1255.

We lopen door de mooie kloostertuin, bezoeken het kerkje en zien prachtige zilveren kandelaars/ wierookvaten, ikonen enz. Mooi hoor. We lopen door de kloostertuin met overal een spectaculair uitzicht over zee. In het museum mooie oudheden. Daarna door naar een uitzichtpunt, lees: heuvel verder op.

Hierna liepen we langzaam terug, langs de supermarkt en op het terras aan zee koffie met baklava.

Smiddags met ons handdoekje op het strand. Er wordt al wel in zee gezwommen, maar dat is nog wat fris!

Een heerlijke relaxte dag zo! Morgen op naar Corfu stad!

Liefs, Gerrit en Maureen

1. Hennie:
    23 april 2023
    Ohhh ik zo de film mama Mia voor me ….. wat mooi… wat is dat heerlijk genieten en dan nu nog 6 weken. Zoooo leuk dat jullie ons meenemen, have fun
  2. Willie:
    24 april 2023
    Mooie, avonturenen prachtige verhalen, zo fijn om dit te mogen lezen wat jullie samen beleven.
    Kijk uit naar jullie vervolg.
  3. Anja en Dick:
    24 april 2023
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Gerrit dat mannenklooster was zeker wel bijzonder om te bezoeken 😏
  4. Jan en Gerrie:
    24 april 2023
    Hoi Gerrit en Maureen. Was vergeten dat jullie al zoveel hebben meegemaakt.Sorry. Maar nu volg ik alles .Veel fietsplezier en genieten.Jan en Gerrie
  5. Gerard & Hanneke:
    24 april 2023
    Hoi Gerrit en Maureen wij waren in 1995 in Corfu stad en hebben het eiland per scooter onveilig gemaakt moet je ook naar het kasteel van SISI gaan veel fiets plezier groetjes Gerard & Hanneke