Griekenland is te groot voor 6 weken

24 april 2023 - Corfu, Griekenland

Maandag 24 april 2023

Palaiokastritsa- Corfu stad     31 km

Het weer: afwisselend bewolkt en zonnig 20 graden

Overnachting bij Andreas en Dinas Sweet home. De fietsen overnachten in onze slaapkamer.

Woord vd dag: Even dit. Ons woord van de dag hangt ervan af wat we tegenkomen. Want dat zijn namelijk altijd belangrijke woorden. Zo hadden we gisteren het woord: dýo. Dat betekent :twee.

Dit woord kregen we omdat we meestal alles 2x bestellen: 2 koffie/ 2 wijn enz.

Dus een logisch woord!

Vandaag leerden we nog wat woorden erbij: dýo kafédes parakaló. Twee koffie alstublieft. Hier gaan we vandaag maar eens goed mee oefenen, want dat is al echt een zin!

Vanmorgen vroeg op en eerst naar de bakker voor brood. Heuvel af, bakker dicht!!! Heuvel weer op .

Gelukkig hadden we nog bananen en koffie, hier konden we het wel even mee doen tot we iets tegen zouden komen waar we konden ontbijten.

We fietsen al snel weg richting Corfu stad. Vandaaruit willen we de ferrie nemen naar Igoumenitsa op het vaste land. Daar begint ook officieel onze fietsroute. Tot nu hebben we nog gewoon wat rondgefietst, Gerrit maakte de routes mbv Google maps en we hingen heerlijk de toerist uit.

Maar nu wordt het wel tijd dat we gaan beginnen. Griekenland is echt te groot voor 6 weken, dat hebben we wel ontdekt. Het kan ook zijn dat 6 weken veel te kort is voor Griekenland. De tijd zal het leren.

Corfu is een heerlijk eiland, de mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam, de sfeer is relaxed. En het weer is zo fijn!

Nadat we een uurtje gefietst hadden, hielden we koffiestop bij een cafeetje. Ook een broodje gegeten en genoten van wat er voorbij kwam.

Het landschap veranderd, de heuvels verdwijnen, we rijden over landweggetjes je wil niet weten zo slecht! Gaten en kuilen en scheuren begroeit met gras, zodat je ze amper ziet. En natuurlijk de onvermijdelijke modderplassen! Schijnt er toch bij te horen, alleen dit keer hebben we gelukkig een fiets die daartegen kan.

Rond de middag kwamen we in de drukte van Corfu stad. Echt, zebrapaden..maakt niet uit, iedereen rijdt daar gewoon overheen. Wij steken netjes onze hand uit bij een bocht, zij rijden gewoon door. Dus oppassen geblazen. Poeh, blij dat we bij ons appartement waren. Heel mooi en leuk appartement met alles erop en eraan. Vlakbij de haven en de stad.

In de haven kaartjes gekocht voor de ferrie van morgen, en daarna gingen we de stad in.

Corfu is een prachtige, oude stad, maar oh wat jammer toch! Het lijkt wel de eibertjesmarkt, zoveel kraampjes met souvenirs! En dat de hele stad door. Overigens verkochten ze er wel leuke jurkjes en tafelkeden, maar ja, als je met de fiets bent kun je ook niks meenemen helaas.

We bekijken het een en ander, doen op de terugweg wat boodschapjes voor vanavond en moe maar voldaan kijken we terug op deze dag.

Liefs, Gerrit en Maureen

1. Tineke van der Vinne:
    24 april 2023
    Wat heerlijk om zo met jullie mee te leven/ lezen! Heel veel reisplezier!