Waar zit hem nou toch dat verschil in

30 april 2023 - Vasiliki, Griekenland

Zaterdag 29 april

Tsoukalades- Vasiliki      35 km
770 hoogtemeters
Het weer: nog steeds heerlijk, 21 graden en zonnig
Woord van de dag: Toualettes ( toilet).

Lieve allemaal,

Vanmorgen pakken we de tassen om verder te gaan. We fietsen weer langs het mooie dorpje Agios Nikitas. Dit keer fietsen we erlangs. Al snel gaat het omhoog, poeh hey. Dat is trappen en zweten. 10 km omhoog.
Dat is pittig, als je net wakker bent. We zwoegen en zweten, moeten naar 770 meter. Gelukkig voor ons is er halverwege een restaurant, met een prachtig mooi uitzicht!
Met een kopje koffie komen we een beetje bij.
Na een uurtje of zo weer verder. We komen hoog op de top nog door een oud dorpje. De mannen en vrouwen  die wij zien zijn oud, en lopen in zwarte kleding. Een heel oud vrouwtje veegt de stoep en de mannen zitten een beetje bij elkaar en kijken wat in het rond. Waar zit hem nou toch dat verschil in, hahaha....
We genieten...prachtige uitzichten, altijd de zee en hoe hoger we komen, des te rotsiger.
Er bloeien veel planten.Van die planten die je bij ons pas in de zomer ziet, die staan nu al volop in bloei. Mooi hoor.
Aan het begin van de middag komen we aan in het dorpje Vasiliki. Van hieruit nemen we maandag de veerboot naar Kefalonia.
Na even zoeken vinden we ons appartement, natuurlijk weer iets omhoog, maar met een prachtig uitzicht over de haven!
We doen boodschappen en drinken een wijntje en een biertje aan de haven.
Morgen kijken we naar het vervolg van de route. Fijn weekend allemaal!

Liefs, Gerrit en Maureen

1. Hennie:
    30 april 2023
    Ja waar zit dat nou verschil in ben ook erg benieuwd 😜 goede reis en ben benieuwd na het vervol!
  2. Judith:
    1 mei 2023
    Dat klinkt als een beste klim! Fijne reis naar Kefalonia vandaag xxx
  3. Ria Rietveld:
    1 mei 2023
    Jullie maken flinke klimmers maar eenmaal boven dan heb je ook wat!! Klinkt goed.